Tänk på mig, tänk på mig, tänk på mig, tänk på mig

Ibland när man spelar musik och sådant så kan man få frågan vem/vilka andra band man inspireras av, eller vad man har för influenser. Den frågan tycker jag inte om eftersom att jag aldrig haft några, och inte några förebilder heller. Dessutom verkar det vara en stor grej för många, men borde det inte vara större om man kan skriva låtar själv utan att vilja låta som andra artister?

En gång för ca 1 ½ år sedan när vi bara var tjejer i bandet så var vi med i GP. Och då fick vi självklart denna frågan. Och bara för att vi inte direkt hade svarat på något sånt innan så kände vi att vi fick väl dra till med något och sa Sahara Hotnights. Detta ämnet spanns det lite vidare på och det slutade med att "reportaget" hade rubriken "Vill bli lika stora som sina idoler". Saker kan då vridas på ibland.

Det jag egentligen skulle komma fram till att om jag skulle vara tvungen att välja en förebild eller liknande nu skulle det bli Annika Norlin (känd som Säkert! och Hello Saferide). Hon är en fruktansvärt bra låtskrivare, och särskilt på svenska. Har lyssnat väldigt mycket på hennes senaste skiva Facit. Låten som hon + band spelar i videon heter Influensa och är med på skivan.

(PS. Det skulle bli svårt för mig att försöka låta som henne för det känns omöjligt att skriva en låt på svenska. Ifall någon skulle tro att jag hade sådana planer!)

Kommentarer
Postat av: Ida Sandell Stålsjö

SV: ja eller hur! :) man kan gå in på http://www.elinkling.net/stylebykling/ och scrolla ner några inlägg så är alla kläderna där :)

2011-01-13 @ 06:24:20
URL: http://idavendela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0