Tron Legacy

Ikväll var vi på premiären av Tron Legacy 3D.
Längd: 127 min
Genre: Science-fiction, action.
Handling: Sam Flynn, vars pappa (Kevin) försvann när han var liten, hamnar i en digital värld. Kevin ägde ett företag - Encom (dataföretag) - där han utvecklat ett spel som heter Tron. När Sam är vuxen får han ett meddelande från sin pappas gamla spellokal, där han hittar ett underjordiskt kontor, och där han blir indragen i The Grid (nätverket/spelet/"tron-världen") där han hittar sin pappa, som skapat världen men som inte längre kan komma ut. Handlingen är ganska invecklad och svår att förklara, men inte svår att förstå när man ser filmen.
Trailer.



Daniel:
Den var jättebra! Långt över förväntan, jag hade sett fram emot den och hade ändå höga förväntningar även om de sjönk dagen innnan när recensionerna släpptes. Musiken i filmen, som gjordes av Daft Punk, passade verkligen in och höjde stämningen! Effekterna var underbara, alla människor och miljöer var fantastiska. Jag saknade Tron i filmen (i första filmen var det ett program och en människa som var en av huvudkaraktärerna). Det var inte förren ungefär halva filmen man förstod vem han var vilket var lite sent. Innan ni ser filmen ska ni lyssna på Derezzed av Daft Punk, bästa låten i filmen.
Betyg: 9/10

Lisa: Den var bra, bättre än jag trodde (speciellt med tanke på hur lågt betyg den fått). Den var mestadels snyggt gjord och handlingen var bra. Jag tyckte att den kändes lite lång när man väl satt där, fast egentligen fanns det inget jag tycker att man kunde tagit bort heller. En annan grej jag tyckte var dåligt var att när Sam kom in i The Grid så fattade han liksom allt på en gång, och var inte rädd eller någonting, fastän det var sjukt övernaturligt. Om det hade känts mer realistiskt där så hade den blivit lite bättre, men den var ändå bra! Jag kan förstå om man tänker att detta är en typsik "kill-/nördfilm" (själv gick jag med 7 killar) men den kan nog gå hem hos många tjejer också!
Betyg: 7.5/10

Kommentarer
Postat av: Oscar1337Slayer

Låter Nice.

2010-12-17 @ 23:49:38
URL: http://oggster.afg
Postat av: jetesnelhest

var det myket blod? jag gilar inte blod

2010-12-17 @ 23:53:50
Postat av: Lisa

Det var en bloddroppe i hela filmen!

2010-12-18 @ 13:14:07
URL: http://daniellisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0