Julavslutning

Idag var det sista dagen i skolan för höstterminen, vilket enligt TE2Bs tradition innebär quiz och julklappsleken. Julklappsleken går till så att man har två tärningar (inte samma person) och så har alla ett paket framför sig och blir det en etta skickar man sin paket ett steg - får då en annan - och blir det en sexa så får man välja vem man vill byta sitt dåvarande paket med (vissa ser ju mer spännande ut än alla, paketet alla ville ha idag var Johan Nordahls, och Daniel vann det, fast jag vet inte vad det var i). Detta höll vi på med i säkert tio minuter haha, jättelänge i alla fall. Men det är kul, sista minuten blir särskilt hetsig. Av någon anledning vill man sällan ha det man håller i.

Mina vantar, halsduk och mössa blev utlånade.


Såhär ser det ut när vi leker julklappsleken.



Mer eller mindre nöjda med sina paket? Annie fick en magic towel (den runda grejen hon håller i). När man blöter ner den blir den tydligen stor, coolt!


Johan fick filmen Eternal Sunshine of a Spotless Mind som Fredrik (lärare) köpt. "Detta är den bästa film som någonsin gjorts!" säger Fredrik till Johan på bilden. Och jag fick en chokladkalender som Daniel hade köpt.


Sedan gick jag, Annie och Philip och åt julavslutningslunch på Mikado. Andreas och Matilda följde med som sällskap.



Ikväll blir det julfest hos Johan.
Ha det bra!
/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0